ایران

پمپئو: مماشات آمریکا با نظام ایران این کشور را جسورتر کرده است

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ایالات متحده، اعلام کرد که «مماشات آمریکا» با ایران که رژیم این کشور را «جسورتر» کرده است، در نهایت اسرائیل را مجبور خواهد کرد تا علیه رژیم ایران دست به «اقدام نظامی» بزند.

پمپئو که در جریان «دهمین کنفرانس دیپلماتیک روزنامه جروزالم‌ پست» سخنرانی می‌کرد، گفت که تصمیم دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به «برجام» کار درستی بود، و مدعی شد که سیاست‌هایی که دولت پیشین ایالات متحده اتخاذ نمود، جهان را از «شر رژیم ایران» ایمن‌تر کرد

به گفته وی: «ما آنها [حکومت ایران] را از دسترسی به منابع محروم، و توانایی‌شان برای ایجاد تهدید در منطقه خلیج را محدود کردیم. حمله ما به قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، نشان‌دهنده عزم ما برای دفاع از منافع آمریکا در سرتاسر جهان بود. مسیری که ما در پیش گرفته بودیم، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شد.»

پمپئو مدعی شد که اگر دولت ترامپ یکی دو سال بیشتر در قدرت می‌ماند، همکاری بین آن دولت و دولت اسرائیل می‌توانست مانع پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بشود. او گفت: «ما هرگز اجازه نمی‌دادیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

دکمه بازگشت به بالا