ایران

فائزه هاشمی: به بهانه‌ کرونا نمی‌خواهند زنان وارد استادیوم شوند؛ فیفا گول نخورد

فائزه هاشمی رفسنجانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، تصمیم برای برگزاری بازی فوتبال میان تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در تهران را در جهت ممانعت از حضور زنان در استادیوم دانست.

چهارمین بازی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روز سه‌شنبه ۲۰ مهر در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی انجام شد در حالی که پیش از این اعلام شده بود برای این مسابقه بلیت‌فروشی می‌شود و زنان نیز امکان حضور در استادیوم را خواهند یافت.

سخنان مسئولان ایرانی در توضیح این مسئله اما ضد و نقیض بوده است، چنان‌چه از یک سو حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، می‌گوید که مسئولان خود به نتیجه رسیده‌اند این دیدار بدون تماشاگر باشد و از سوی دیگر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، تصمیم را مربوط به کنفدراسیون آسیا و شیوع ویروس کرونا دانسته است.

فائزه هاشمی رفسنجانی اما با اشاره به اولتیمام‌های پیشین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر الزام فروش بلیت رقابت‌ها به زنان‌ و فراهم آوردن امکان حضور آنان در استادیوم می‌گوید، طرح موضوع کرونا «بهانه» است.

خانم هاشمی که سابقه سال‌ها ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشته است، در ادامه عنوان کرد: «به نظرم به بهانه‌ کرونا نمی‌خواهند زنان وارد استادیوم شوند، چون فیفا هم فشار می‌آورد. امیدوارم فیفا گول نخورد و قضیه را دنبال کند، این‌ یک کلک است. .»

دکمه بازگشت به بالا