خاورمیانه

حملات هوایی مجدد ناشناس به شبه‌نظامیان ایران در شرق سوریه

در مدت ۳۵ روز گذشته شبه‌نظامیان وابسته به ایران ۴ بار هدف حمله پهپادهای ناشناس قرار گرفتند.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران در شهر البوکمال در حومه دیرالزور در شرق سوریه بار دیگر مورد حمله پهپادهای ناشناس قرار گرفتند.

این دیدبان شامگاه دوشنبه ، گزارش داد که همزمان با پرواز پهپادهایی در آسمان منطقه، انفجارهای شدیدی شهر البوکمال واقع در مرز سوریه و عراق که محل فعالیت‌های گروههای شبه‌نظامی وابسته به ایران است را لرزاند.

بنا به گزارش دیدبان در این حملات پهپادی ناشناس شبه‌نظامیان ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به‌ تهران در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق در منطقه غرب رودخانه فرات هدف قرار گرفتند.

دیدبان همچنین توضیح داد که پهپادها از ۳ سپتامبر تا ۱۱ اکتبر ۴ بار مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران را هدف قرار داده‌اند.

در حالی که ایران به یاری گروههای شبه‌نظامی امتداد یافته از مرز عراق با سوریه همواره برای تثبیت نفوذ هر چه بیشتر خود در سوریه تلاش می‌کند ادامه حملات هوایی «ناشناس» اما باعث شده تا روند استقرار نیروهای نیابتی ایران در این منطقه کند شود.

مواضع و مقرهای این گروه‌های تروریستی که علاوه بر شبه‌نظامیانی از ایران و افغانستان جنگجویان گروه تروریستی حزب‌الله لبنان و عراق در حومه دیرالزور در آن مستقر هستند، مدتی است که به طور مرتب هدف بمباران قرار می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا