ایران

رسانه‌های آذربایجان: نظامیان ایران طی جنگ قره‌باغ به نفع ارمنستان وارد خاک آذربایجان شدند

به گزارش رسانه‌های آذربایجان، در جریان جنگ سال گذشته قره‌باغ، نیروهای مسلح ایران با ورود به خاک جمهوری آذربایجان در محور خداآفرین، مانع پیشروی سریع‌تر ارتش آذربایجان برای آزادسازی منطقه اشغالی زنگیلان شدند.

بنابر این گزارش، نیروهای نظامی ایران به هنگام روبرو شدن با نیروهای آذربایجانی ادعا کردند که برای حفاظت از یک سد محلی وارد خاک این کشور شده‌اند.

جمهوری آذربایجان در همان زمان از طریق مجاری دیپلماتیک اعتراض شدیدالحن خود را نسبت به این اقدام نظامی ایران به مقامات تهران اعلام کرد.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که در جریان جنگ سال گذشته در قره‌باغ، ایران اطلاعات عملیات‌ نظامی آذربایجان را، به ویژه آن دسته عملیاتی که در نزدیکی مرز ایران صورت می‌گرفت، در اختیار آژانس امنیت ملی ارمنستان قرار می‌داد.

طبق این گزارش، اگر حمایت نیروهای ایران از ارمنستان نبود، نیروهای جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ می‌توانستند با سرعت بیشتری پیشروی کنند.

این در حالی است که در روزهای اخیر تنش‌های تهران و باکو شدت گرفته و جمهوری اسلامی آذربایجان را متهم کرده که به اسرائیل اجازه داده در نزدیکی مرز آذربایجان و ایران حضور نظامی داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا