خاورمیانه

حمله پهپادی حوثی ها به فرودگاه «ملک عبدالله» در جازان ۱۰ مجروح برجای گذاشت

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از سخنگوی ائتلاف عربی خبر داد که فرودگاه ملک عبدالله در شهر جازان در جنوب عربستان، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است که بر اثر آن « ۱۰ غیرنظامی» زخمی شدند.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان دیروز ۱۶ مهرماه گفت، «یک پرتابه دشمن» بر فرودگاه ملک عبدالله جازان که هزاران مسافر داخلی و خارجی از آن استفاده می کنند، سقوط کرد.

آقای مالکی تاکید کرد که در این حمله تعدادی از مسافران و کارکنان فرودگاه مجروح شدند.

به گفته او، در این حمله، شش شهروند عربستان، سه شهروند بنگلادش و یک شهر سودان زخمی شدند.

طبق گزارش سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان، تحقیقات مقامات عربستان درباره این حمله پهپادی به فرودگاه جازان آغاز شده است.

ترکی المالکی در ادامه تصریح کرد که شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران «تلاش‌های بیهوده‌ای برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در فرودگاه‌های غیرنظامی» انجام می‌دهند.

او اضافه کرده است، عربستان «تدابیر عملیاتی را برای دفاع از غیرنظامیان مطابق با قانون بین‌المللی انسانی و قواعد عرفی آن اتخاذ می‌کند.»

سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان همچنین گفته است٬ حمله به فرودگاه ملک عبدالله در جازان توسط پهپاد انفجاری صورت گرفت.

پارلمان عربی دیروز با محکوم کردن این حمله، در بیانیه‌ای آنرا بزدلانه و نشان از خوی تروریستی شورشیان حوثی و جنایت‌های جنگی آن‌ها علیه شهروندان غیر نظامی و مسافران کشورهای مختلف در فرودگاه بین المللی ابها دانستند.

جمعه گذشته نیز نیروهای سعودی یک پهپاد انفجاری حوثی پرتاب شده به سوی جازان را سرنگون کردند.

دکمه بازگشت به بالا