ایران

هشدار وزارت بهداشت: سوء تغذیه در برخی استان‌ها به مرحله نگران‌کننده رسیده است

زهرا عبداللهی٬ مدیرکل دفتر تغذیه وزارت بهداشت٬ اعلام کرد که سوءتغذیه و ناامنی غذایی در استان‌های مختلف ایران، به ویژه استان‌های محروم، افزایش یافته است.

زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر تغذیه وزارت بهداشت، در گفت‌وگویی با ایلنا تاکید کرد که به دلیل شرایط اقتصادی و همچنین کرونا و پیامدهای آن، سوءتغذیه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و خوزستان افزایش یافته است.

به گفته عبداللهی، شاخص لاغری کودکان در سیستان و بلوچستان نیز از شش درصد به حدود ۱۲ درصد، و در خراسان جنوبی از ۵ درصد به ۸ درصد رسیده است.

او تاکید کرد که افزایش ناامنی غذایی به ویژه در مناطق محروم منجر به افزایش سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال و دیگر گروه‌های آسیب‌پذیر مانند مادران باردار شده است.

این مقام وزارت بهداشت از جمله راه‌های کاهش سوء تغذیه به مواردی از قبیل اجرای دوباره طرح توزیع شیر در مدارس، اختصاص یارانه پروتئین و تغییر الگوی کشت برای مصرف کمتر آب اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمار جدیدی درباره فقر ایران منتشر شده است. طبق نتایج یک پژوهش معتبر، در دهه ۹۰ تعداد فقرای ایران دو برابر شده و چهار میلیون نفر دیگر نیز به زیر خط فقر بین‌المللی ( ۵/ ۵ دلار در روز) سقوط کرده‌‌‌اند. حدود هشت میلیون نفر هم از طبقه «متوسط» به طبقه «متوسط رو به پایین» رفتند.

سرعت افزایش قیمت برخی کالاهای مصرفی در ایران این روزها به حدی است که می‌توان گفت هر بار که به فروشگاه مراجعه می‌شود، می شود قیمت جدیدی از آنها را در قفسه‌ها دید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تورم همچنان می‌تازد؛ تا جایی که آخرین گزارش رسمی دولت از تورم ۴۵.۸ درصدی در شهریور امسال خبر داد. این یعنی ۴۵ درصد هزینه‌های خانوار شهری بیشتر شده و این در شرایطی است که سطح دستمزد و حقوق تا این میزان افزایش نیافته است.

اخیرا نماینده سراب در مجلس نیز گفته است: با اعلام رسمی بانک مرکزی خط فقر در سال جاری ۱۱ میلیون تومان است که درصد قابل توجهی از مردم ایران بر همین اساس زیر خط فقر هستند.

دکمه بازگشت به بالا