ایران

آشکار شدن ابعاد تازه‌ای از خسارت‌های زلزله چلگرد: ۲۷۰ روستا آسیب دیده‌اند

با گذشت سه روز از وقوع زلزله‌ای با بزرگی پنج و هفت دهم ریشتر در چلگرد و مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، ابعاد بیشتری از خسارات این زلزله به منازل ۲۷۰ روستا و تخریب و آسیب‌دیدگی ۱۰۷ مدرسه در این دو استان اعلام شد.

مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، روز چهارشنبه گفت که به خانه‌ها در ۲۲۰ روستای این شهرستان در اثر زلزله چلگرد بین ۳۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است.

زمانپور افزود که به تعدادی از تاسیسات زیربنایی، ۵۰ مدرسه، تعدادی از مساجد و حسینیه‌ها خسارت وارد شده است و در برخی روستاها، آب به دلیل رانش زمین به صورت کامل قطع شد که آب این روستاها تا پنج‌شنبه وصل خواهد شد.

از سوی دیگر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، نیز از ارزیابی خسارات به منازل مردم در ۵۰ روستای زلزله‌زده خبر داد و گفت که در جریان این زلزله در روستاهای شهرستان اندیکا منازل ۱۲ خانوار به صورت کامل تخریب شده است.

علی قربانی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نیز با اشاره به برآورد اولیه از تعداد مدارس آسیب دیده در زلزله، گفت: بر اثر زلزله ۹ مدرسه به حدی آسیب دیدند که باید تخریب شوند و مدارس جدید جایگزین آن‌ها شود.

دکمه بازگشت به بالا