ایران

تاکید مجدد آمریکا بر محدود بودن فرصت برای احیای برجام

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ۱۴ مهر اظهار داشت که در گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، همتای روس باردیگر هشدار داده است با توجه اقدام ایران در توسعه برنامه هسته‌ای خود فرصت محدود برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رو به اتمام است.

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در پاریس در حاشیه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و در پاسخ به پرسشی در خصوص تماس تلفنی خود با وزیر خارجه روسیه گفت، بله، (مذاکرات) ما روی مساله برجام متمرکز بود و فکر می کنم ایالات متحده و روسیه علاقه مشترکی در خصوص بازگشت متقابل (واشنگتن و تهران) به تعهدات در چارچوب برجام دارند.

آنتونی بلینکن با اشاره به اینکه روسیه در روند مذاکرات برجام مشارکت «مهمی» داشته است٬ اضافه کرد، ما در خصوص اجرای تعهدات آمریکا صحبت کردیم و این که ضروری است ایران نیز چنین اقداماتی را انجام دهد.

به دنبال خروج آمریکا از برجام در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ایران نیز با عدول از تعهدات در چارچوب این توافق برنامه هسته ای خود را توسعه می‌دهد. اوایل سال جاری مذاکرات احیای برجام با میانجیگری اتحادیه اروپا و حضور غیر مستقیم آمریکا در وین برگزار شد اما این مذاکرات به دنبال روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی متوقف شده است و هنوز مشخص نیست چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا