ایران

کارگران شهرداری کوت عبدالله اهواز: دیگر پول خرید نان خالی را هم نداریم

فعالان کارگری هفته گذشته خبر دادند که یک کارگر ۴۶ ساله شهرداری کوت عبدالله در حالی که منتظر دریافت حقوق عقب افتاده بود و زیر فشار مالی قرار داشت، ​سکته کرده و جان باخته است.

 یکی از کارگران گفته که چندین ماه کرایه خانه عقب افتاده دارد و فرزندش امسال در یک دانشگاه برتر دولتی پذیرفته شده اما حتا هزینه سفر فرزندش را نیز ندارد.

کارگران شهرداری در استان‌های مختلف با ماه‌ها حقوق عقب‌افتاده روبرو هستند.

در شرایطی که طی سال‌های گذشته شهرداری‌ها به یکی از مراکز اختلاس و دزدی مدیران و کارمندان تبدیل شده اما بودجه‌ای برای پرداخت حقوق‌های حداقلی کارگرانی که زیر خط فقر هستند وجود ندارد.

کارگران شهرداری کوت عبدالله در استان خوزستان می‌گویند به دلیل پرداخت نشدن چند ماه حقوق‌شان حالا دیگر حتا برای خرید نان نیز پولی ندارند. آنها از مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه طلب کمک کرده‌اند.

این کارگران در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفته‌اند که «نه تجمع مقابل استانداری، نه مذاکره با شورای شهر، هیچیک جواب نداده است.»

یکی از این کارگران گفته که «چهار ماه بی‌حقوق زندگی کرده‌ایم و دیگر طاقت‌مان طاق شده؛ چطور می‌توان یک خانواده چند نفری را بدون ماه‌ها حقوق گرداند، چطور می‌توان اجاره خانه داد؛ چرا کسی به داد ما نمی‌رسد؟!»

به گفته کارگران نه تنها حقوق‌ها پرداخت نشده بلکه حق بیمه ماه‌های گذشته نیز کامل به حساب کارگران واریز نشده است؛ برای برخی از کارگران هر ماه، ده یا بیست روز حق بیمه رد شده است.

کارگران شهرداری کوت عبدالله در حالی که تأکید کرده‌اند «دیگر پول خرید نان خالی را هم نداریم!» همچنین گفته‌اند که در جستجوی حق خود به همه‌ی نهادها مراجعه کرده‌اند، حالا دست خالی و مأیوس قصد دارند به تهران بروند و از مسئولان عالی سه قوه، طلب کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا