ایران

هشدار مجدد ایران به اقلیم کردستان عراق درباره حضور اپوزیسیون کرد ایرانی در این منطقه

مشاور آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید به اقلیم کردستان عراق اعلام کرده‌ایم که هیچ “ضد انقلاب مسلحی” نباید در مناطق تحت تسلط آنها وجود داشته باشد . یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، در گفت‌وگو با “دفاع‌پرس”، درباره عملیات نیروی زمینی سپاه در شمال عراق، گفته: قبل از حمله نیروی زمینی سپاه علیه مراکز تجمع ضد انقلاب در اقلیم کردستان عراق، رسماً اعلام شد که نباید این مناطق، محلی برای حضور این نیرو‌ها باشد.

او گفته هر چند مخالفان مزاحمت‌هایی را در مناطق مرزی به وجود می‌آورند، اما در مقابل قدرت دفاعی ایران “عددی محسوب نمی‌شوند”.

مشاور آیت‌الله خامنه‌ای به مخالفان توصیه کرده “از رأفت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، به دامان ملت بازگردند و دست از نوکری آمریکایی‌ها و برخی کشور‌های منطقه که به آن‌ها پول می‌دهند، بردارند”.

ماه گذشته سپاه پاسداران به مناطقی در اقلیم کردستان عراق حمله هوایی کرد و مقر حزب دمکرات ایران را هدف گرفته است. پیشتر فرمانده نیروی زمینی سپاه در رابطه با حضور اپوزیسیون کرد ایرانی در این منطقه به اقلیم کردستان هشدار داده بود.

سپاه در رابطه به آن حمله مدعی شد که در واکنش به “اعزام تیم‌های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه” صورت گرفته است.

حمله هوایی ماه گذشته سپاه، اولین مورد از اقدامات نظامی جمهوری اسلامی علیه اپوزیسیون کرد ایرانی مستقر در خاک کردستان عراق نیست. سپاه پاسداران خرداد سال گذشته نیز با پهپاد و موشک به پایگاه‌های نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان ایران در مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق حمله کرد.

به گفته ناظران حملات پهپادی و توپخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران علیه حزب دموکرات کردستان ایران زمانی شدت گرفت که این حزب در اواسط سال ۲۰۱۶ از کمپین جدیدی به نام “راسان” خبر داد که مترادف “دوباره برخاستن” است.

آن زمان این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پس از سال‌ها فعالیت مدنی، با این هدف که “حاکمیت را ناچار بە تسلیم شدن در مقابل خواست جامعە نماید” به این نتیجه رسیده است که باید از “اشکال گوناگون مبارزه، از جمله مبارزه قهرآمیز” استفاده کند.

دکمه بازگشت به بالا