ایران

سخنرانی مهدی کروبی پس از ۱۱ سال: اصل نظام محفوظ بماند و عیوبش برطرف شود

مهدی کروبی پس از حدود ۱۱ سال به مناسبت وفات پیامبر اسلام سخنرانی کرد. او در این سخنرانی گفت: “اصل نظام محفوظ بماند و عیوب و نواقصش برطرف شود”.

طبق گزارش رسانه های اصلاح‌طلب، این سخنرانی در منزل غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، ایراد شده است.

مهدی کروبی در این جلسه درباره چگونگی اجازه حضورش در این جلسه گفت: “ابتدا از آقای کرباسچی تشکر می‌کنم که این برنامه را گذاشت و از ما دعوت کردند و ما هم گفتیم که اگر آقایان و مسئولین اجازه بدهند می‌آییم که آن آقایان هم اجازه دادند”.

مهدی کروبی در این جلسه از دوران رهبری آیت‌الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی “قدردانی” کرد. به گفته آقای کروبی فضای دوران رهبری آیت‌الله خمینی با دوران پس از مرگش “عوض شده”.

مهدی کروبی ابراز امیدواری کرد که “اصل نظام محفوظ بماند و ان‌شاالله عیوب و نواقصش برطرف شود”.

بنابر گزارش انصاف نیوز در این مراسم شماری از چهره‌های سیاسی از جمله علی جنتی، اسماعیل دوستی، محسن هاشمی، محمد عطریانفر، حسین مرعشی، یدالله طاهرنژاد، محمد قوچانی، غلامرضا انصاری هم حضور داشتند.

آقای کروبی در سال‌های اخیر مواضع سیاسی دیگری نیز اتخاذ کرده بود؛ از جمله در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش نیز از حسن روحانی حمایت کرد.

او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز برخلاف افرادی چون میر حسین موسوی، زهرا رهنورد و مصطفی تاجزاده از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب، و همچنین در مخالفت با کمپین سراسری تحریم انتخابات جمهوری اسلامی، از ناصر همتی اعلام حمایت کرد.

گفتنی است که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، پس از رد صلاحیت‌های گسترده و قلع و قمع اصلاح‌طلبان و همچنین افزایش سطح نارضایتی عمومی در جامعه،  بدنبال کمپین سراسر تحریم انتخابات ۱۴۰۰، کمترین میزان مشارکت رقم خورد.

گفتنی است درخواست آقای کروبی برای حفظ اصل نظام با موجی از واکنش های انتقادی در فضای مجازی مواجه شده است.

یکی از کاربران خطاب به آقای کروبی نوشته، اصول این نظام همان عیوبش است.

یکی دیگر از کابران هم با اشاره به اینکه اصلاح‌طلب و اصولگرا، دو روی یک سکه اند نوشته است، این دوگانه سازی فقط برای فریب مردم و حفظ نظام است.

دکمه بازگشت به بالا