ایران

رسانه آذربایجانی: پاسخ “سیلی” به ایران از طریق گرجستان آمد و همه راههای ایران در قفقاز بسته شد!

یک رسانه آذربایجانی در تحلیلی درباره اختلافات تهران و باکو اعلام کرد، پاسخ “سیلی” به ایران از طریق گرجستان آمد و همه راههای ایران در قفقاز بسته شد.

وبسایت آذری Ovqat نوشت: اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش، آیت الله خامنه ای رهبر مذهبی ایران، آذربایجان را به سیلی خوردن تهدید کرد. مدت کوتاهی پس از این تهدیدها، خود ایران به شدت سیلی خورد. جالب اینجاست که این آذربایجان یا ترکیه نیستند که سیلی زدند، بلکه گرجستان بود – با بستن درهای اروپا و روسیه به روی ایران.

این سایت به نقل از رسانه های گرجستانی می نویسد، تفلیس ورود شهروندان و خودروهای ایرانی به این کشور را از طریق زمین ممنوع کرده و همه راه ها را بسته است.

صدها کامیون ایرانی که قصد داشتند از طریق ارمنستان وارد گرجستان شده و به روسیه منتقل شوند در مرز بازداشت شدند.

این رسانه آذری می نویسد: جالب است بدانید که دولت گرجستان این تصمیم را پس از آن آغاز کرد که مقامات ایرانی و ارمنی بحث راه جایگزین بزرگراه گوروس-گافان را آغاز کردند. همانطور که مشخص است، آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان دیروز به تهران سفر کرد و با همتای خود امیر عبداللهیان دیدار کرد. یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در این جلسه، گشایش مسیر جایگزین بود. در کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار، وزیر ارمنستان نیز به این امر اعتراف کرد.

یک روز قبل از نشست وزرای خارجه، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی ایران به همین منظور به ایروان رفت. به گزارش سایت ایرانی اعتماد آنلاین، سفر معاون وزیر با هدف بحث در مورد تکمیل مسیر ارتباطی جایگزین انجام شد. خادمی همچنین کادر فنی و مهندسی را به ایروان برد.

 وبسایت آذری در بخشی از گزارش تحلیلی خود می نویسد: مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان در شرف آغاز است. اگر ایروان سرانجام به اشتباه خود در این مذاکرات پی ببرد و با برقراری ارتباط موافقت کند، می تواند محصولات وارد شده از ایران را هم از ترکیه و هم از آذربایجان به روشهای راحت تر و ارزان تر دریافت کند. در نتیجه نیازی به سفرهای خطرناک در مسیرهای انحرافی نخواهد بود. علاوه بر این ، فرصتی برای زندگی امن بین دو کشور بزرگ ترکیه وجود خواهد داشت.

رسانه آذری در پایان می نویسد: متأسفانه تهران با سیاست به دور از خرد خود، این وضعیت را ایجاد کرده است و حق ندارد به کسی توهین کند.

همزمان با انتشار این خبر منابع نزدیک به سپاه گزارش دادند، مسجد و دفتر علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده علی خامنه‌ای در باکو، پلمپ و به دستور مقام‌های جمهوری آذربایجان تعطیل شد.

دکمه بازگشت به بالا