خاورمیانه

محمود عباس اسرائیل را به بازگشت به مرزهای ۱۹۴۷ تهدید کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تهدید کرد که اگر اسرائیل اجازه اجرای راه‌حل دو کشوری را ندهد، فلسطینیان موضوع بازگشت به مرزهای ۱۹۴۷ را مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، «محمود عباس» در دیدار با گروهی از فعالان سیاسی فلسطینی گفت که اگر اسرائیل مانع از اجرای راه حل دو کشورش شود فلسطینیان گزینه‌های دیگری روی میز دارند که یکی از آنها بازگشت به تقسیم بندی ۱۹۴۷ است.

او گفت که گزینه دیگر برقراری «کشور دموکراتیک متحد در سرزمین تاریخی فلسطین» است.

برقراری کشور متحد در سرزمین فلسطین با توجه به اکثریت جمعیت فلسطینیان در سرزمین‌های فلسطینی با شرط دموکراسی به معنای سلطه مطلق فلسطینیان بر یهودیان در این سرزمین خواهد بود.

محمود عباس از جامعه بین المللی خواست که به مسئولیت‌های خود در قبال حقوق ملت فلسطین عمل کند و مانع از ادامه اشغالگری و جنایات اسرائیل در فلسطین شود.

پیش از این رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی ضبط‌شده خود که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اسرائیل یک سال برای عقب نشینی از مرزهای ۱۹۶۷ فرصت داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواستار عقب‌نشینی اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ در طی یک سال آینده شد و تأکید کرد که آماده همکاری برای ترسیم مرزهای کشور فلسطین است.

او هشدار داد که اگر اسرائیل به این عقب‌نشینی دست نزند فلسطینیان سراغ دادگاه بین‌المللی می‌روند.

وی همچنین خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح زیر نظر کمیته چهارجانبه بین‌المللی (امریکا، روسیه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل) شد.

دکمه بازگشت به بالا