ایران

اعتصاب کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌ جنوبی

کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌ جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان، روز شنبه اعتصاب و در مقابل محل کار خود تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، یکی از کارگران اعتصابی با اشاره به اعتصاب‌های قبلی در فروردین و تیرماه سال جاری گفت: «مسئولان وعده دادند همه رانندگان به سامانه ساپنا متصل می‌شوند، اما تاکنون به رغم تاکید وزارت نفت، هیچ اقدامی انجام نشده است.»

وی ادامه می‌دهد: ۶ ماه از آن وعده‌ها گذشته است. اما هنوز تا این لحظه اتفاق خاصی درباره وصل دوباره کارگران واحد ترابری به سامانه ساپنا صورت نگرفته است.

سامانه ساپنا، سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است. با اجرای لغو طرح خویش‌فرمایی، قرارداد همه کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌ جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان به حجمی تغییر می‌کند.

این کارگر افزود: «تصور ما کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی این بود که به وعده‌ها عمل می‌شود. وضعیت شغلی ما به دلیل خروج از سامانه ساپنا، بسیار نامناسب است و بلاتکلیف هستیم. اما برای بازگشت دوباره به این سامانه، به وعده مسئولان بخصوص بعد از آخرین تجمع اعتماد کردیم.»

بنابه گفته این کارگر معترض، خروج کارگران از سامانه ساپنا از روز ۲۹ اسفند ۹۹ رخ داد. در نتیجه از بسیاری مزایای شغلی مانند طرح طبقه‌بندی مشاغل، بیمه تکمیلی و سایر مزایای قانونی و عرفی محروم شدند. مزایایی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: «نباید مسئولان نسبت به وضعیت شغلی و بیمه‌ای کارگران واحد ترابری بی‌توجه باشند. به دنبال پیگیری کارگران بود که معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، نامه‌ای با رد طرح خویش‌فرمایی کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مبنی بر اتصال دوباره همه کارگران به سامانه ساپنا تاکید کرد.»

او در خاتمه خاطرنشان کرد: «هم اکنون حدود ۱۸۰ نفر در منطقه عملیات پارسیان فعالیت می‌کنند. حدود ۲۰۰ نفر دیگر در مناطق عملیاتی آغار و دالان با سوابق کاری ۱۰ تا ۲۵ سال مشغول جابجای نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه هستند.»

دکمه بازگشت به بالا