ایران

وزارت صمت: دستور خامنه‌ای درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی ادامه سیاست قبلی است

کیوان گردان، مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت، گفت واردات لوازم خانگی به ایران از خرداد ۹۷ ممنوع بوده و دستور اخیر خامنه‌ای درباره ممنوعیت واردات دو برند کره‌ای برای حفظ این سیاست است.

به گفته او، وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس دستورات علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی ممنوعیت واردات لوازم خانگی را ادامه می‌دهد، ولی این مساله باعث اتفاق جدیدی در بازار لوازم خانگی نخواهد شد.

در همین حال محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: حمایت از صنعت لوازم خانگی حمایت مطلق نیست و وزارت صمت باید در حوزه قیمت‌گذاری ورود جدی داشته باشند و تولیدکنندگان نیز بهای تمام‌شده محصولات خود را کاهش دهند.

علی خامنه‌ای در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی که تاریخ اوایل شهریور بر آن درج شده اما هفته گذشته منتشر شد، درباره «گشایش واردات از دو شرکت کره جنوبی» هشدار داد و در پی آن رئیسی دستور ممانعت از واردات لوازم خانگی را ابلاغ کرد.

رهبر جمهوری اسلامی، بارها بصورت غیر مسئولانه به اموری که در آنها هیچگونه تخصصی ندارد ورود کرده و با حکمی حکومتی، معادلات را تغییر داده است. از جمله حمایت او از طرح افزایش بهای بنزین که با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه شده بود، سریعا به تصویب رسید و نمایندگان را از موضعشان به عقب راند.

دکمه بازگشت به بالا