خاورمیانه

امارات متحده عربی میزبان چالش بین المللی ایمنی و امنیت دریایی شد

چالش بین‌المللی روباتیک محمد بن زاید (MBZIRC)، با تعیین جایزه‌ای به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار ، در ژوئن ۲۰۲۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

به گزارش گلف نیوز، مبتکران فناوری در جستجوی راه‌حل‌های ایمنی و امنیت دریایی در این رقابت شرکت خواهند کرد. این رویداد توسط نهاد مدیریت برنامه فناوری شورای تحقیقات فناوری پیشرفته (ATRC) به‌عنوان ارگان تحقیقاتی فناوری پیشرفته در ابوظبی، هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

نسخه آینده که «ماریتایم گرند چلنج» Maritime Grand Challenge نام دارد، بر راه‌حل‌های واقعی برای چالش‌های ایمنی و امنیت دریایی تمرکز دارد.

حضور در این چالش برای دانشگاه‌های بین‌المللی، مؤسسات تحقیقاتی، شرکت‌ها و افراد مبتکر از سراسر جهان امکان‌پذیر است. این رقابت شامل همکاری بین هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) و وسایل نقلیه سطحی بدون سرنشین (USV) برای انجام کارهای پیچیده ناوبری با مهارت بالا می‌شود.

چالش این است که گروهی از پهپادها بتوانند یک کشتی را در آب‌های آزاد در محیطی بدون دسترسی به ماهواره‌های جهت‌یاب شناسایی کنند و محموله‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با استفاده از فناوری‌های خودران از کشتی خارج و به شناورهای بدون سرنشین منتقل کنند.

در حال حاضر ثبت نام برای شرکت در این رقابت انجام می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا