اقتصادی

افزایش نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران

مسعود شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران در شهریور ماه امسال به‌طور متوسط ۳۹.۱ درصد بیشتر از شهریور سال گذشته بوده است.

او در تشریح افزایش نرخ تورم نقطه ای خانوارهای استان تهران گفت: با این افزایش نرخ تورم، خانوارهای استان تهران در شهریور ۱۴۰۰ به‌طور میانگین ۳۹.۱ درصد بیشتر از شهریور ۱۳۹۹ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز به ۶۴.۸ درصد و همین نرخ برای گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات به ۳۲.۱ درصد در شهریور رسیده است.

وی افزود: در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، زیرگروه‌های سبزیجات، روغن‌ها، چربی‌ها، ماهی‌ها و صدف‌داران به ترتیب با نرخ تورم نقطه‌ای ۸۹.۹ درصد، ۸۷.۷ درصد و ۷۶.۷ درصد دارای بیشترین درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال گذشته بوده‌اند.

پیش از این نیز مرکز آمار ایران با انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرده بود نرخ تورم سالانه برای خانوارهای این کشور به ۴۵.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۶ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا