ایران

ادامه درگیری لفظی میان ایران و جمهوری آذربایجان

همزمان با ادامه درگیری‌های لفظی بین ایران و جمهوری آذربایجان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران اعلام کرد این نیرو در شمال‌غرب کشور رزمایش برگزار می‌کند.

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، روز پنجشنبه ۸ مهرماه گفت رزمایش « فاتحان خیبر» روز جمعه با حضور یگان‌های زرهی، توپخانه، پهپاد، ‌جنگال و با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز برگزار می‌شود.

به دنبال جدال لفظی ایران و جمهوری آذربایجان بر سر بازداشت رانندگان ایرانی و مسدود شدن چندروزه مسیر ایران به ارمنستان، سپاه پاسداران نیز از برگزاری رزمایشی در شمال‌غرب ایران خبر داده بود.

با این حال فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت که رزمایش‌های نیروهای مسلح در این منطقه و نقاط مختلف کشور بر اساس «برنامه تقویمی اجرای رزمایش‌های یگان‌ها» انجام می‌شود.

الهام علی‌‌اف، رییس جمهوری آذربایجان، روز پنجم مهرماه در واکنش به برگزاری رزمایش از سوی ایران گفته بود که چرا جمهوری اسلامی در ۳۰ سال گذشته در نزدیکی این سرزمین‌ها که پیش از این «تحت اشغال ارمنستان بود» رزمایش برگزار نکرد؟

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این سخنان را «مایه تعجب» خواند و گفت که این رزمایش «برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می‌شود».

او در عین حال اعلام کرد که ایران حضور اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود را «تحمل نخواهد کرد».

دکمه بازگشت به بالا