خاورمیانه

اقدام مشترک آمریکا و قطر برای تحریم یک شبکه بزرگ پشتیبان مالی حزب الله لبنان

ایالات متحده هفتم مهرماه اعلام کرد که با همکاری قطر یک شبکه بزرگ تأمین مالی گروه تروریستی حزب‌الله لبنان را تحریم می‌کند.

بنابر گزارش‌ها، این شبکه هفت‌نفره متشکل از شهروندان شیعه قطر، بحرین، عربستان سعودی و افراد فلسطینی است که از طریق یک شرکت املاک و مستغلات مستقر در منطقه خلیج فارس میلیون‌ها دلار به حزب‌الله و موسسات مرتبط با این گروه منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که این هفت نفر، از جمله علی البنایی و علی لاری که هر دو تبعه قطر هستند، مخفیانه ده‌ها میلیون دلار برای این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران ارسال کرده‌اند و آمریکا و قطر در حال اقدامات تحریمی علیه این افراد هستند.

در این ارتباط، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای گفت که حزب‌الله از «شبکه‌های جهانی تأمین‌کنندگان مالی و شرکت‌های صوری برای پیشبرد فعالیت‌های مخرب خود» استفاده می‌کند و در ادامه از همکاری قطر در مقابله با این جریان قدردانی کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر می‌دهد که در بحرین نیز حساب‌های بانکی برادرزاده علی البنایی از سوی مقامات بحرینی مسدود شده است و سه نفر در این رابطه تحت پیگرد قرار دارند.

دکمه بازگشت به بالا