ایران

اعتراض کارگران شهرداری دهدشت نسبت به دریافت نکردن ماهها حقوق

کارگران شهرداری دهدشت، نسبت به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی عقب‌افتاده خود اعتراض دارند. به گفته این کارگران، پرداخت حقوق آنها در گروی پرداخت بدهی‌های برخی نهادهای دولتی به شهرداری است.

از طرفی شهرداری از برخی نهادهای دولتی، انبوهی طلبکاری بابت عوارض دارد. اما این بدهی‌ها روی سر کارگران سرشکن شده است. کارگرانی که حتی اگر حقوق کامل ماه را نیز دریافت کنند، از پس هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌هایشان برنمی‌آیند.

کارگران می‌گویند: «برای پرداخت حقوق بارها با مسئولان شهری دهدشت صحبت کرده‌ایم. اما آنها هربار اذعان می‌کنند که شهرداری چندین سال است در دریافت عوارض و بدهی‌های خود مشکل دارد. این بدهی‌ها از طرف ادارات بخش خصوصی و نهادهای دولتی است.»

روز یکشنبه چهارم مهرماه، برخی مسئولان شهرستان دهدشت با شهردار و اعضای شورای شهر جلسه‌ای برگزار کردند. این جلسه برای طلب بدهی‌های نهادهای دولتی صورت گرفت. اما از قرار معلوم چیزی عاید کارگرانی که ماه‌ها است حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند، نشده است.

یکی از کـارگران شـهرداری دهدشت می‌گوید: «هم اکنون جدا از دستمزد عقب‌افتاده، در زمینه پرداخت حق بیمه کارگران نیز شهرداری با مشکل روبرو است. اگر مطالبات شهرداری به موقع پرداخت شود، مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران نیز به موقع پرداخت خواهد شد.»

او همچنین به خودسوزی همسر یکی از کارگران اشاره می‌کند و می‌گوید: «شرایط زندگی کارگران شهرداری دهدشت بسیار سخت است. در آخرین روزهای شهریورماه متوجه شدیم که همسر یکی از همکاران ما به ۳ فرزند دانش‌آموز اقدام به خودسوزی کرده است.»

دکمه بازگشت به بالا