خاورمیانه

آسوشیتدپرس: ایران و عربستان سعودی مذاکرات خود در بغداد را ادامه داده‌اند

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام عراقی نوشته است که دور جدیدی از مذاکرات بین ایران و عربستان در بغداد برگزار شده است. این نخستین دیدار نمایندگان این دو کشور پس از روی کارآمدن ابراهیم رئیسی است.

دو مقام رسمی عراقی که نخواستند نامشان فاش شود گفته اند: در دیدار بغداد بین نمایندگان تهران و ریاض درباره مسائلی که در نقشه‌راه قبلی بلاتکلیف مانده بودند، از جمله برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور مذاکره شده است.

ملاقات بین نمایندگان ایران و عربستان سعودی قبلا نیز در بغداد برگزار شده بود، اما دیدار کنونی نخستین بار پس از روی کار آمدن ابرهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران است.

رئیسی در نخستین نشست مطبوعاتی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت، جمهوری اسلامی خواستار بهبود روابط با کشورهای همسایه از جمله عربستان سعودی است. او تاکید کرد که بازگشایی سفارت دو کشور ایران و عربستان از نظر جمهوری اسلامی هیچ مانعی ندارد.

در همین رابطه، پادشان عربستان نیز عصر چهارشنبه در سخنرانی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که از تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کند.

او اضافه کرد: «ایران یک کشور همسایه است و ما امیدواریم که گفت‌و‌گوهای اولیه ما با آن منجر به نتایج محکم و اعتمادسازی شود.»

گفتنی است عراق که مناسبات حسنه‌ای با عربستان و ایران دارد نقش میانجی را در گفتگوهای بین این دو کشور رقیب منطقه بازی می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا