ایران

شماری از فعالان سیاسی، مدنی، محیط زیستی و حقوق بشری کوردستان ایران برای حل مسالمت آمیز مساله کرد نامه نوشتند

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی و حقوق بشری کردستان ایران با نوشتن نامەای خطاب به سازمان ها و نهادهای بین المللی، حقوق بشری و حکومت اقلیم کردستان عراق خواستار حل مسالمت آمیز مساله کرد شدند. متن نامه این فعالان به این شرح است: در هفتەهای گذشته نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به بهانه ی حضور نیروهای احزاب کوردستان ایران، مناطق مرزی و روستاها ی این مناطق را توپ باران کرده که در نتیجه آن محیط زیست، مزارع، باغ ها و دام این روستانشینان دچار آسیب های جدی شده و خسارت های مادی فراوان بر جای گذاشته است.

در ادامه این نامه آمده است برخوردهای سخت افزاری و نظامی نشان داده چاره کار نیست و تجربه تاریخی ابتر بودن شیوەهای سخت افزاری و نظامی محور را نشان داده است و ازموده را ازمودن خطاست.

ما شماری از فعالان مدنی و سیاسی و حقوق بشری کوردستان ایران ضمن اظهار تاسف از بمباران روستاها و همدردی با آسیب دیدگان از مجامع بین المللی حقوق بشری و نیز دولت اقلیم کوردستان به عنوان میانجی می خواهیم با گفتگو با طرف های درگیر برای حل مسالمت آمیز مساله کورد اقدام‌نمایند. ما بر این باوریم که خشونت، خشونت می آفریند و بازتولید رفتارهای هزینەبار گذشته دستاوردی جز تولید کینه و نفرت نخواهد داشت. پس طرف های درگیر با حضور و نظارت نهادهای بین المللی حقوق بشری و با وساطت حکومت اقلیم کوردستان بر سر میز گفتگو بنشینند تا صدای تفنگ ها و بمب ها خاموش شود.

دکمه بازگشت به بالا