ایران

واکنش تند امام جمعه نصیرآباد به تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ در زاهدان

مولانا دوست محمد رئیسی امام جمعه اهل سنت روستای نصیرآباد شهرستان سرباز نسبت به تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ واکنش نشان داد.

مولانا رئیسی گفت: «ماموران شهرداری زاهدان با همکاری نیروهای انتظامی زن بد اخلاق ، یک زن بلوچ سرپرست خانوار را که مالک منزل مسکونی تخریب شده بوده مورد ضرب و شتم و بی حرمتی قرار دادند که این ظلم بزرگی است، این افراد نه زمین خوارند و نه دزد بلکه این مردم از همین ملت هستند.»

مولوی رئیسی در ادامه گفت: «پول ما در کشورهایی مانند عراق، سوریه، سودان، آفریقا و یمن پخش است در حالی که ملت ما بدبخت است و مردم ما برای یک خانه و سایه بان و زندگی و پناهگاه مورد ظلم قرار میگیرد و شما او را زخمی کرده و هل میدهید، می گویید اگر بمیرد دیه اش را میدهیم.»

امام جمعه  روستای نصیرآباد افزوده که تا کی مردم انقدر بدبخت باشند، فضای مجازی را میبینم که مینویسند خدایا مردم فقیر ما را به آفریقا منتقل کن تا از کمک های کشور بهرمند شوند، مردم ما الان به حکومت پناه آورده اند شاید این افراد بی بضاعت قبلا چهار گوسفند در روستاها داشتند و بر اثر شیوع بیماری مرده اند و چشمه آب خشک شده و به حاشیه شهر پناه آوردند.

این روحانی بلوچ یادآور شده، اگر شما مانند کشورهای همسایه دیگر بودیدکه آنها به مردم خود میرسند، از نظر رفاهی تامینشان می کنند و برایشان خانه میسازند. ما مگر انسان نیستیم؟ شما چطور با ما رفتار می کنید؟ شما باید برای فقرا خانه میساختید و ماهانه به ما مردم کمک می کردید.

مولانا رئیسی گفت: «از دوره رئیس جمهوری احمدی نژاد ۴۵ هزار تومان به مردم دادید و با رشد تورم و وضعیت بدمعیشتی و اقتصادی همچنان این مبلغ ادامه دارد، آیا خجالت نمیکشید؟ ۴۵ هزار تومان الان یک کیلو موز نمیشود، بجای فشار آوردن به فقرا بروید از همان هایی پول بگیرید که گردن کلفت هستند، میلیاردها پول مردم را خوردند، خانه همان هایی را خراب کنید که ساختمان های بزرگ ساختند، خانه این مردم بدبخت که با چند بلوک خانه ساختند را خراب میکنید، خدا خانه شما را خراب کند.»

وی افزود: «این مردم جزء ملت ایران هستند ولی نسل در نسل شناسنامه ندارند، این در صورتی است که مردم بیگانه در اینجا خیلی وقت است شناسنامه گرفته اند و به خارجی ها شناسنامه دادند اما مردمی که اجدادشان در اینجا بودند شناسنامه ندارند؛ شهروندان ایرانی پنج، شش سال در کشور های اروپایی سکونت می کنند به آنها شناسنامه میدهند؛ به ملت ها توجه کنید از آنها حمایت کنید.»

این روحانی سرشناس بلوچ، حکومت را مورد خطاب قرار داده و در پایان تاکید کرده که اگر ملت خواهان شما نباشند پس چه کسی شما را می خواهد؟

دکمه بازگشت به بالا