ایران

تجمع فعالان مدنی در سردشت در اعتراض به تجاوز یک گروه چند نفره به زنان

با وجود تهدید دادستان سردشت و فضای امنیتی تعدادی از فعالان مدنی این شهر شامگاه شنبه در اعتراض به پیگیری نشدن موضوع تجاوز یک گروه چند نفره به زنان و دختران در این شهر تجمع کردند.

این فعالان مدنی با تجمع در میدان سرچشمه سردشت محکوم کردن تجاوز یک گروه چند نفره به شماری از زنان و دختران در این شهر با قربانیان و خانواده‌های آنها همدردی و از آنها حمایت کردند.

 آنان فراخوانی درباره این تجمع منتشر کرده بودند و در مقابل خداکرمی دادستان سردشت هشدار داده بود با افرادی که «فضای عمومی و امنیت شهرستان را چه از طریق فضای مجازی و چه تجمعات غیرقانونی مشوش کنند» برخورد خواهد شد.

 خبر «تجاوز یک باند چند نفره» به زنان و دختران در سردشت را چندی پیش چند صفحه اینستاگرامی فعال در حوزه حقوق زنان منتشر کردند.

آنها همچنین اسامی و تصاویر چند نفر از متجاوزان را نیز منتشر کردند و برخی از زنان تایید کردند که مورد تجاوز یکی از اعضای این باند «که چند سال پیش نیز خواهر خود را کشت» قرار گرفته‌اند.

 به دنبال انتشار این گزارش‌ها، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو خبر داد که  بامداد پنجشنبه اول مهر چند نفر با نارنجک به خانه پدری ناسکه افخمی، فعال حقوق زنان، حمله کرده‌اند و خسارات زیادی به این خانه وارد شده است.

دکمه بازگشت به بالا