ایران

جزئیات تازه از قتل امیرحسین حاتمی در زندان فشافویه

به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره قتل امیرحسین حاتمی در زندان فشافویه، خانواده او در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کردند که آثار ضرب و جرح را بر پیکر وی دیده‌اند.

نخستین بار سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» در روز شنبه، سوم مهرماه گزارش داد که یک شهروند ایلامی بر اثر «ضرب و شتم ماموران نیروی انتظامی» در زندان تهران بزرگ جان باخته است.

این سایت خبری که اخبار مناطق کُردنشین ایران را پوشش می‌دهد، هویت این شهروند را امیرحسین حاتمی، ۲۲ ساله، از توابع شهرستان سیروانِ استان ایلام اعلام کرد.

به نوشته هه‌نگاو، او در یکی از بازارهای تهران مشغول به‌کار بوده و چند روز پیش در پی درگیری با فردی دیگر بازداشت و به زندان فشافویه منتقل شده بود.

یک منبع آگاه به هه‌نگاو گفت که آقای حاتمی «بر اثر شکنجه و برخورد باتوم به سرش» جان باخته است.

حالا این اظهارات را دایی امیرحسین حاتمی، سعید پرنین، نیز تایید کرده است. آقای پرنین بر سلامت کامل امیرحسین حاتمی پیش از بازداشت تاکید داشته و عنوان کرده است که پدر امیرحسین پیکر فرزندش را دیده و بر آن آثار ضرب و جرح بوده است.

وی همچنین گفته است که امیرحسین حاتمی دو روز قبل از مرگ با خانواده تماس گرفته و شکایت کرده که ماموران آن‌قدر او را با باتوم مورد ضرت و شتم قرار داده‌اند که دیگر رمقی برای وی نمانده است.

طیق گزارش‌های اولیه، پدر آقای حاتمی با گذشت سه روز از قتل فرزندش در زندان، حاضر به تحویل جسد او نشده و گفته بود تا زمانی که به‌ طور رسمی دلیل مرگ او را عنوان نکنند، «حاضر به این کار نیست».

روز شنبه سوم مهرماه اعضای خانواده و همشهریان امیرحسین حاتمی با تجمع مقابل زندان فشافویه، خواستار پاسخ‌گویی مسئولان درباره مرگ مشکوک او شدند.

مرگ زندانیان به دلیل شکنجه یا به دلایلی که هرگز اعلام نمی‌شود در زندان‌های ایران بسیار سابقه دارد. از جمله می‌توان به مرگ مشکوک شاهین ناصری در اواخر شهریور اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا