ایران

وزارت علوم از عدم امکان آموزش حضوری در نیم سال اول سال تحصیلی جدید برای بسیاری از مقاطع خبر داد

غلامرضا غفاری، سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد که در نیم‌سال اول سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا امکان آموزش حضوری برای دانشجویان همه مقاطع تحصیلی فراهم نیست.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه بازگشایی عمومی دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون بخش زیادی از عموم مردم جامعه و دانشجویان است، گفت: جهش‌های کرونا امکان برنامه‌ریزی را گرفته و در حال حاضر آموزش مجازی و بازگشایی تدریجی در دستور کار وزارت علوم است.

غفاری با تاکید براینکه در نیم‌سال اول به علت شیوع کرونا امکان آموزش حضوری برای دانشجویان همه مقاطع  تحصیلی فراهم نیست، گفت: اولویت ارائه خدمات خوابگاهی و تغذیه با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در مرحله دفاع پایان نامه است.

این مقام وزارت علوم افزود که حتی بازگشایی تدریجی و فعالیت رستوران‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با حداقل ظرفیت هم به هزینه‌های زیادی نیازمند است زیرا بخشی از هزینه‌ها کلی است و با کم شدن تعداد دانشجو، هزینه ها به همان نسبت کم نمی شود.

گفتنی است مهمترین دلیل عدم بازگشایی حضوری مقاطع تحصیلی در ایران عدم کنترل بیماری کرونا به خاطر کندی روند واکسیناسیون در کشور و ممنوعیت ورود واکسن های معتبر از سوی علی خامنه ای است.

دکمه بازگشت به بالا