خاورمیانه

پارلمان اروپا قطعنامه‌ای در محکومیت بی‌ثباتی لبنان از سوی حزب‌الله تصویب کرد

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را بی‌ثبات و انسجام مورد نیاز این دولت را تضعیف می‌کند.

در یکی از بندهای این قطعنامه که همزمان با ارسال سوخت از ایران برای حزب‌الله لبنان به تصویب رسیده، آمده است دولت تازه لبنان در حالی تشکیل شده که در برابر هرگونه دخالت خارجی کشورهای همسایه لبنان یا مناطق دورتر مقاومت کند.

این بیانیه اضافه می‌کند حزب‌الله که از سوی چندین کشور عضو اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته، هنوز وزارتخانه‌های کلیدی در دولت لبنان را کنترل می‌کند.

پارلمان اروپا تاکید کرده «بی‌طرفی لبنان کلید ثبات آینده آن است» و «لبنان باثبات، کاملا مستقل،  متحد و دموکراتیک، باری ثبات، امنیت و توسعه مسالمت‌آمیز کل خاورمیانه از اهمیت بالایی برخوردار است.»

پارلمان اروپا که در قطعنامه خود، فهرستی از مشکلات لبنان را ارائه کرده، امیدوار است دولت جدید لبنان که با نخست وزیری نجیب میقاتی پس از بیش از یک سال بن‌بست سیاسی در لبنان تشکیل شد، بتواند به وعده‌های دموکراتیک خود عمل کند.

دکمه بازگشت به بالا