ایران

برای مبارزه با زباله کردی مخازن زباله ها در تهران قفل دار میشوند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت از تصمیم این سازمان برای عوض کردن مخازن زباله موجود در شهر تهران با مخازن قفل‌دار خبر داد تا «زباله‌گرد‌ها نتوانند از مخزن زباله‌برداری کنند.»

صدرالدین علیپور،  روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایلنا درباره این مخازن جدید گفت: «کاوری دارند که مخزن داخل آن کاور می‌رود و قفل می‌شود و فقط توسط کلید و یا ابزاری که توسط کارگر و یا نیروی خدماتی شهرداری وجود دارد باز می‌شوند.»

با وخیم‌تر شدن وضعیت معیشتی مردم ایران، به تعداد کودکان کار و زباله‌گردان در شهرهای ایران از جمله تهران افزوده شده است.

سال گذشته، روزنامه همشهری در گزارشی نوشت تهران حدود چهار هزار و ۷۰۰ کودک زباله‌گرد دارد که از سوی پیمانکارانی در مناطق مختلف مدیریت می‌شوند.

طی سالهای گذشته، تصاویری از زباله‌گردی از جمله توسط کودکان در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است. گفته شده برخی ازاین تصاویر مربوط به جستجو برای یافتن مواد غذایی و برخی دیگر تلاش بیکاران برای یافتن اقلامی جهت فروش و کسب درآمد بوده است.

در شهرهای کوچک ایران نیز بر تعداد زباله‌گردان افزوده شده است. به تازگی محمدمهدی خاکشور، معاون خدمات شهری شهردار بجنورد از وجود ۶۰۰ زباله‌گرد در این شهر ۲۱۰ هزار نفری خبر داد.

ایلنا نیز روز سه‌شنبه نوشت «زباله‌گردی در ماه‌های اخیر براساس مشاهدات میدانی جهش فوق‌العاده‌ای در محلات تهران داشته است.»

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره این افزایش گفت: «گزارش‌هایی را داریم که افراد با ماشین‌های شخصی از مخازن برداشت می‌کنند که دلایل متعددی از جمله مسائل اقتصادی در آن دخیل هستند.»

دکمه بازگشت به بالا