ایران

تجمع‌های معلمان و کارگران در شهرهای مختلف ایران با مطالبات معیشتی

جمعی از معلمان در اعتراض به رسیدگی نشدن به مطالباتشان به ویژه اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی، برای چندمین بار در شهرهای مختلف تجمع کردند. هم‌زمان در تهران و خوزستان نیز گروه‌هایی از کارگران نسبت به پرداخت نشدن حقوق‌شان اعتراض کردند.

امروز تجمع معلمان در شهرهای تهران،  سنندج، مشهد، الیگودرز، آبادان، کرمانشاه، اهواز، خرم‌آباد و ایذه مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش و همچنین اداره‌های استانی آموزش و پرورش ادامه یافت.

این تجمع‌ها در پی فراخوان برگزاری تجمع سراسری معلمان کشور صورت گرفته است.

« نه تسلیم نه خواهش، رتبه بدون کاهش»، «معلم داد بزن، حقت را فریاد بزن» و «صداوسیما کجاست، صدای ما بی‌صداست» از جمله شعارهایی است که معلمان در تجمع‌های اعتراضی اخیر خود سرداده‌اند.

همزمان قبول‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ آموزش و‌ پرورش که اصطلاحا «کارنامه سبز» نامیده می‌شوند برای هجدهمین روز متوالی در اعتراض به عدم استخدام خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع برگزار کردند.

امروز همچنین جمعی از کارگران پله برقی خط یک، دو، چهار و پنج مترو تهران در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

این کارگران نسبت به تعویق سه‌ماهه در پرداخت حقوق خود از سوی شرکت پیمانکار اعتراض دارند.

در تجمعی دیگر مالباختگان و‌ حواله‌داران شرکت آذویکو‌ برای ۴۵ مین بار در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات‌شان مقابل ساختمان وزارت صمت دست به تجمع زدند.

به گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران، تجمع‌کنندگان بیش از سه سال است که مبالغی را برای خرید خودرو به حساب شرکت آذویکو واریز و حواله دریافت کرده‌اند اما خودروهای‌شان تحویل نشده است.

دکمه بازگشت به بالا