ایران

اعتراض کارگران شهرداری رودبار نسبت به پرداخت نشدن مطالبات ۴ ماهه

با شروع سال تحصیلی، کارگران شهرداری رودبار خواستار بخشی از مطالبات عقب‌افتاده خود شدند. آنها برای تامین خرج و مخارج فرزندان‌شان به این مطالبات نیاز دارند.

کارگران شهرداری رودبار واقع در استان گیلان به پرداخت نشدن مطالبات عقب‌افتاده خود معترض هستند. آنها می‌گویند: «۴ ماه مطالبات سال جاری را از شهرداری طلبکار هستیم. با توجه به مخارج سنگین تحصیل فرزندان‌مان، از شهرداری می‌خواهیم بخشی از مطالبات مزدی ما را پرداخت نماید.»

بنابه گفته کارگران، حدود ۷۰ کارگر در شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن مشغول کار هستند. این نیروها شامل کارگران رسمی، قراردادی و پیمانی بوده که از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰مطالبات مزدی خود را طلبکار هستند. همچنین چندین سال سنوات و مانده مرخصی این کارگران پرداخت نشده است.

کارگران شهرداری رودبار که به مشکلات مالی موجود معترض هستند، از نیروهای قدیمی شهرداری محسوب می‌شوند. آنها می‌گویند: «حقوق فروردین ماه خود را با ۴ ماه تاخیر، حدود یک ماه پیش دریافت کردیم. از آن به بعد دیگر دریافتی نداشتیم.»

کارگران افزودند: «۱۷۰ تا ۲۰۰ میلیون منابع مالی پرداخت حقوقی را شورای شهر سابق برای کارگران درنظر گرفته بود. اما اعضای شورای شهر جدید آن را صرف خرید گل و گیاه کردند. همه آنها نیز به دلیل بی‌آبی‌های تابستان سال جاری از بین رفتند.»

دکمه بازگشت به بالا