جهان

حزب پوتین پیروزی در انتخابات پارلمانی روسیه را جشن می‌گیرد

حزب ولادیمیر پوتین، “روسیه واحد” یک بار دیگر قوی‌ترین حزب روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور شد، هرچند، نسبت به دفعات قبل آرای کمتری را به دست آورد.

اتهامات تقلب و دستکاری اما بر این پیروزی سایه انداخته است.

در اولین نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی در روسیه، حزب حاکم، “روسیه واحد” بالاترین آرا را کسب کرده است.

بعد از حزب “روسیه واحد” حزب کمونیست با ۲۱/۴ درصد دومین حزبی است که وارد دومای روسیه می‌شود. آرای این حزب نسبت به انتخابات پیشین به طور محسوسی رشد داشته است.

هم‌زمان با جشن پیروزی حزب حاکم، موسسه گولوس که یک نهاد ناظر انتخابات است از “تقلب و دستکاری” در انتخابات گزارش داده است. بیشتر این گزارش‌ها مربوط به صندوق‌های مهر و موم نشده، برگه‌های رأی از پیش پرشده، چند بار رأی دادن و نیز اجبار کارمندان دولتی به رأی دادن است.

معاون موسسه گولوس یک‌شنبه شب در یک گزارش نهایی گفت: «شهروندان به ما تلفن کرده و تخلفات را گزارش می‌کنند. در مجموع حدود ۴۰۰ گزارش دریافت کرده‌ایم که در رده تخلف یا جرم طبقه‌بندی می‌شوند.»

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت پوتین که از شرکت در انتخابات محروم شده نیز از یک “تقلب بزرگ انتخاباتی” سخن گفته است. سخنگوی او در توییتر نوشته “کنار آمدن با این مسئله غیرممکن است”.

حزب کمونیست روسیه نیز که دومین حزب پیروز انتخابات تا کنون است، از دستکاری برگه‌های رأی گفته که منجر به کاهش آرای این حزب شده است.

دکمه بازگشت به بالا