ایران

فارین پالسی: وزیر خارجه ایران، سرباز قاسم سلیمانی است!

فارین پالیسی مقاله‌ای با عنوان «وزیرخارجه ایران، سرباز قاسم سلیمانی» منتشر کرد. این مجله با اشاره به علت انتصاب امیر عبداللهیان می‌نویسد: «پارلمان تحت رهبری محافظه کاران، انتصاب امیر عبداللهیان را با ۲۷۰ رأی موافق در مقابل ۱۰ رأی مخالف تصویب کرد. نمایندگان مجلس در جریان بررسی اعتبارنامه امیر عبداللهیان از او خواسته بودند تا از اهداف و مأموریت‌های قاسم سلیمانی حمایت کند. رای بالا در پارلمان نشان می‌دهد که در این زمینه به او اعتماد کافی دارند. وی قبلاً بعنوان معاون وزیر امورخارجه در امور عرب و آفریقا، فعالیت می‌کرد..»

فارین پالیسی در ادامه به نزدیکی دیدگاه‌های عبداللهیان و سلیمانی اشاره می‌کند. این روزنامه نتیجه می‌گیرد که سیاست‌های جدید وزارت خارجه به توسعه‌طلبی در منطقه خاور‌میانه خواهد افزود. فارین پالیسی ادامه می‌دهد: «نزدیکی دیدگاه‌های عبداللهیان و سلیمانی بدین معنا است که وی احتمالاً اهمیت زیادی به سیاست نظامی ایران در خاورمیانه خواهد داد. وی در اولین سفر رسمی  خود به عنوان وزیر خارجه ایران، به سوریه سفر کرد. عبداللهیان با بشار اسد، دیدار و بر حمایت حکومت ایران از او تأکید کرد. از سال ۲۰۱۱، با شروع جنگ داخلی سوریه، حکومت ایران از اسد حمایت نظامی و سیاسی کرده است.»

فارین پالیسی در ادامه به حضور عبداللهیان در مذاکرات با آمریکایی‌ها در عراق اشاره می‌کند. در این باره  می‌نویسد: «امیر عبداللهیان گفته است که از همان ابتدای کارش با سلیمانی همکاری نزدیک داشت.

او در مذاکرات مستقیم ۲۰۰۷ با آمریکایی‌ها در عراق حضور داشت. تیم ایرانی در این مذاکرات زیر نظر سلیمانی بود و با مقامات سیا و وزارت دفاع آمریکا مذاکره کرد. این که او در تماس نزدیک با سلیمانی قرار داشته، تعجب‌آور نیست. نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، مسئول سیاست‌ها و دیپلماسی حاکمیت در خاورمیانه، از فلسطین تا عراق و یمن می‌باشد. امیر عبداللهیان می‌گوید، اقدامات سلیمانی و نیروی قدس در خاورمیانه امنیت را برای ایران به ارمغان آورده است. وی گفت که دیپلماسی همیشه بر زمین تکیه دارد.»

دکمه بازگشت به بالا