ایران

محکومیت یک ایرانی به زندان و اتهام سه نفر دیگر به نقض تحریم‌ها و پولشویی از سوی آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا در دو بیانیه جداگانه از محکوم شدن یک شهروند ایرانی به ۶۳ ماه زندان و متهم شدن سه ایرانی دیگر به دلیل صادرات غیرقانونی، پولشویی و نقض تحریم‌های ایالات‌متحده علیه نظام ایران خبر داد.

همزمان دادگاهی در میامی نیز سه شهروند ساکن ایالت فلوریدا را به نقض تحریم‌های آمریکا علیه نظام ایران و پولشویی متهم کرد. این سه نفر متهم هستند که از طریق شرکت تحت مدیریت خود تجهیزات توالی‌یابی ژنتیکی خریده و بدون مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا آنها را به ایران می‌فرستادند.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، متهمان محمد فقیهی، استادیار سابق دانشگاه میامی، به همراه خواهر و همسرش فائزه فقیهی و فرزانه مدرسی از طریق شرکت تحت اداره خود، که اکسپرس جین نام داشت، از اکتبر ۲۰۱۶ تا نوامبر ۲۰۲۰ معادل سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به صورت وایر ترنسفر از مالزی، چین، سنگاپور، ترکیه و امارات دریافت کردند.

بر اساس اتهامات وارده، اکسپرس جین پول‌های ارائه شده را صرف خرید تجهیزات توالی‌یابی ژنتیکی و ارسال آنها به ایران می‌کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که یک شهروند ایرانی ساکن امارات و آلمان، به نام مهرداد انصاری، به جرم نقض تحریم‌های ایالات‌متحده به ۶۳ ماه زندان و سه سال آزادی تحت نظر، محکوم شده است.

دکمه بازگشت به بالا