ایران

هکرهای “عدالت علی” در سالگرد اعدام نوید افکاری، سند محرمانه‌ ای را منتشر ساختند

گروه هکرهای «عدالت علی»، که ماه گذشته دوربین‌های مداربسته زندان اوین را هک و تصاویر و ویدیوهای متعددی را از این زندان منتشر کرده بود، همزمان با اولین سالگرد اعدام نوید افکاری، «سندی محرمانه» را فاش کرده که بنا بر اعلام این گروه مربوط به حفاظت اطلاعات زندان اوین است. این سند توسط گروه هکرهای «عدالت علی» در اختیار ایران اینترنشنال قرار گرفته است.

نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی و از معترضان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ ایران بود که در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ علیرغم ابهامات جدی در پرونده و موج جهانی حمایت از وی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

هکرهای «عدالت علی» روز دوشنبه ۲۲ شهریور با انتشار این «سند محرمانه» در کانال تلگرامی خود اعلام کردند حفاظت اطلاعات زندان اوین چند هفته پس از اعدام نوید افکاری، در نامه‌ای محرمانه خواهان اعمال «مراقبت ویژه» و کنترل ارتباطات متهمان امنیتی شده بود تا از انتشار فایل‌های صوتی مشابه نوید افکاری جلوگیری شود.

این نامه در تاریخ ۱۳ مهرماه سال گذشته، تنها دو هفته پس از اعدام نوید افکاری، به امضای غلامرضا محمدی سرپرست حفاظت اطلاعات بازداشتگاه اوین رسیده و خطاب به سرپرست بازداشتگاه اوین صادر شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «در خصوص اجرای مجازات سلب حیات معاندین نظام،‌ محکومین امنیتی و همچنین محکومینی که پرونده آ‌ن‌ها می‌تواند زمینه امنیتی داشته باشد، حداقل یک ماه قبل از اجرای حکم، مراتب جهت پیشبینی ملاحظات حفاظتی اعلام گردد.»

در این نامه همچنین با اشاره به انتشار فایل‌های صوتی مربوط به دادگاه‌ها و تماس‌های ضبط شده نوید افکاری با اعضای خانواده خود، از سرپرست بازداشتگاه اوین خواسته شده است در حین اعزام و بدرقه زندانیان «به صورت جدی» مراقبت‌های ویژه‌ای جهت کنترل ارتباطات کلیه «محکومان و متهمان» اعمال شود.

همچنین به کلیه کارمندان نسبت به «تبعات منفی» انتشار عکس از خود و اعضای خانواده‌ در پروفایل‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی هشدار داده شده است.

دکمه بازگشت به بالا