ایران

تاریخ تحویل اولین محموله سوخت ایران به لبنان مشخص شد

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان می گوید اولین محموله سوخت از ایران روز پنج‌شنبه این هفته ۱۶ سپتامبر به لبنان می‌رسد. این محموله با کشتی به بندری در سوریه رفته و از آنجا با کامیون به لبنان حمل می‌شود.

لبنان در حال گذراندن بدترین بحران اقتصادی در این کشور است و بیش از سه چهارم ساکنان آن زیر خط فقر زندگی‌می‌کنند. برق سراسری تنها چند ساعت در روز برقرار است و سوخت، نان و دارو کاملا کمیاب. همه اینها باعث بروز هرج و مرج در سراسر این کشور شده است.

ماه گذشته سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک کشتی حامل سوخت از ایران به سمت لبنان در حرکت است.

حسن نصرالله درباره این جزییات که این کشتی از چه راهی و چگونه قرار است به لبنان برسد، چیزی نگفت و اظهار کرد که جزییات این خبر بعدا اعلام می‌شود.

او روز دوشنبه ۲۲ شهریور (۱۳ سپتامبر) در تلویزیون لبنان اعلام کرد که اولین کشتی حامل سوخت ایران به بندر بانیاس در سوریه رسیده و بار آن در آنجا تخلیه می‌شود. او گفت: «پیش‌بینی می‌شود که انتقال این محموله سوخت روز پنج‌شنبه آغاز شود.»

نصرالله ادامه داد که این محموله از سراسر لبنان می‌گذرد تا به منطقه بعلبک در شرق لبنان برسد؛ جایی که قرار است این سوخت پیش از تقسیم در سراسر کشور در آنجا انبار شود.

رهبر حزب‌الله لبناان همچنین از دیگر متحد منطقه‌ای لبنان، سوریه برای رساندن این سوخت و تامین کامیون‌های انتقال آن به لبنان تشکر کرد. پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که محموله سوخت ایران قرار است با کشتی تا سوریه رفته و از آنجا با کامیون به لبنان منتقل شود.

این در حالی است که فروش نفت ایران مشمول تحریم‌های آمریکاست

دکمه بازگشت به بالا