ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران: گفت‌وگوهای وین در تاریخ نزدیکی از سر گرفته می‌شود

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه،‌ روز دوشنبه گفت: «اعلام کرده‌ایم که گفت‌وگوهای وین حتما در تاریخ نزدیکی از سر گرفته می‌شود».

او در نشست خبری خود افزود: «انتظار داریم طرف‌های دیگر با رویکرد واقع‌بینانه و با در نظر گرفتن واقعیات روی زمین به وین بیایند.»

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با استقبال از این اظهارات خطیب‌زاده، آن را «دلگرم کننده» خواند و در توییتی نوشت: «خیلی وقت است که باید بازگشت به میز مذاکره اتفاق می‌افتاد».

خطیب‌زاده همچنین با اشاره به نشست شورای حکام آژانس که قرار است در آن گزارش اخیر مدیرکل آژانس درباره ایران مورد بررسی قرار گیرد گفت در صورت «اغراض سیاسی» ایران پاسخ درخوری خواهد داد.

او با اشاره به «چارچوب فنی» روابط تهران و آژانس، سفر رافائل گروسی به تهران را «بسیار خوب و مثبت» خواند و گفت: «براساس مفاهمه، دو طرف کارهای خود را جلو بردند.»

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، روز یکشنبه پس از بازگشت از سفر یک روزه‌اش به تهران، در نشستی خبری در وین گفت: «آژانس تمام عناصر فنی لازم برای ادامه گردآوری اطلاعات و نظارت در ایران را دارد.»

او دلیل سفر بعدی خود به ایران را «مذاکره و حل موضوع ذرات اورانیوم یافت‌شده در چند سایت در ایران» اعلام اما تاکید کرد که چنین مذاکره‌ای «ممکن است زمان‌بر باشد.»

دکمه بازگشت به بالا