پزشکی و سلامت

رییس سازمان نظام پزشکی تهران: در بحث داروهای کرونا، مردم موش آزمایشگاهی شدند

رییس سازمان نظام پزشکی تهران با اشاره به ادعای مسئولان حکومت ایران که با ممانعت از شرکت از در روند مطالعه و تولید واکسن کرونا توسط دیگر کشورها، می‌گفتند مردم ایران موش آزمایشگاهی نیستند، گفته است: «در بحث واکسن گفتیم مردم را موش آزمایشگاهی نمی‌کنیم، اما در دارو کردیم».

به گزارش ایلنا، مووید علویان، روز شنبه ۲۰ شهریور در یک نشست خبری با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به نظرات کارشناسان در دوران شیوع کرونا در ایران، گفته است: «هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم».

۲۰ مردادماه امسال نیز علیرضا زالی، رئيس ستاد مقابله با کرونا در اظهاراتی که جنجال‌برانگیز شد، با اشاره به اینکه مسئولان با این بهانه که واکسن گران است، از خرید واکسن خودداری کردند، گفت: « ما ۷۲۰ میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم و این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم. چطور در تحریم حاضریم تجهیزات نفتی را ۳ برابر قیمت بخریم، ولی در مورد واکسن این کار را نمی‌کنیم».

خرید و توزیع داروی رمدسیویر در ماه‌های گذشته همواره با ابهام و حاشیه همراه بوده است. از جمله روز ۲۴ مرداد امسال مصطفی قانعی، عضو کمیته ملی واکسن کرونا، با تاکید بر بی‌اثر بودن داروی رمدسیویر در درمان کرونا از مسئولان خواست که هزینه خرید این دارو برای تهیه اکسیژن اختصاص یابد.

دکمه بازگشت به بالا