حقوق بشر

آزادی جواد لعل محمدی در مشهد

جواد لعل محمدی، فعال مدنی ۱۴ شهریورماه آزاد شد. او در تاریخ ۱۰ شهریورماه توسط ماموران اداره اطلاعات در مشهد بازداشت شده بود.

آقای لعل محمدی در تاریخ ۱۰ شهریورماه به همراه همسرش عزت جوادی حصار، دخترش آیدا لعل محمدی و خواهرش خانم لعل محمدی توسط ماموران اداره اطلاعات در مشهد بازداشت شده بود. از میان آنها آیدا لعل محمدی، عزت جوادی حصار و خانم لعل محمدی ساعاتی پس از بازداشت، آزاد شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای لعل محمدی در این خصوص گفته است که: «در زمان بازداشت و در حین بازجویی نیروهای امنیتی اقدام به تهدید او و همسرش کرده و گفته بودند شما بخاطر کارهایی که می‌کنید دشمن زیاد دارید، از جان بچه خودتان نمی‌ترسید اگر روزی ببینید خبری از او نیست؟»

آقای لعل محمدی، پیش از این نیز روز یکشنبه ۷ شهریورماه طی ابلاغیه‌ای الکترونیکی به شعبه ۱۸ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب اصفهان احضار شد. از این شهروند خواسته شده بود تا ظرف مدت ۵ روز در این شعبه حاضر شود.

جواد لعل محمدی در تاریخ ۱۰ مردادماه امسال، در جریان یک تجمع اعتراضی در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به شرایط کشور در مشهد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت  و چندی بعد آزاد شد. وی پس از آزادی با انتشار ویدئویی از ضرب و شتم و شکنجه خود توسط ماموران امنیتی در بازداشتگاه خبر داده بود.

 جواد لعل‌ محمدی، از امضا کنندگان درخواست استعفای رهبر، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود دارد.

دکمه بازگشت به بالا