پزشکی و سلامت

دانشگاه علوم پزشکی تبریز: رکورد تعداد بستری بیماران کرونا در آذربایجان شرقی شکسته شد

روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت که طی شبانه روز گذشته رکورد بستری بیماران کرونا در آذربایجان شرقی شکسته شده است.

رجایی از بستری شدن تعداد یک هزار و ۹۴۸ بیمار کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت که بستری این تعداد بیمار یک رکورد از زمان شیوع کرونا در این استان محسوب می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه‌ طی یک‌ ماه گذشته تعداد موارد روزانه بستری‌ بیماران کرونا در آذربایجان شرقی بالای ۳۰۰ نفر بوده است، تاکید کرد که در بیست و چهار ساعت گذشته ۳۵۶ مورد بستری جدید در بیمارستان‌های این استان به ثبت رسیده است.

پیشتر فرخ جلالی، مدیرعامل آرامستان‌های تبریز، نیز از افزایش چهار برابری جان‌باختگان روزانه کرونا در تبریز طی دو هفته خبر داده بود.

جلالی گفت بود که برای حمل جان‌باختگان، ۴ دستگاه آمبولانس جدید و ۷ آمبولانس بازسازی شده را هم به کار گرفتیم ولی با حجم بالای متوفیان، خدمات‌‌رسانی به شهرهای حومه تبریز دشوار است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران طی یک روز اخیر ۲۷۱۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شده و ۶۳۵ نفر دیگر هم به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر این اساس آمار رسمی مجموع بیماران کووید-۱۹ در کل کشور به بیش از ۵ میلیون نفر رسیده و مجموع جان باختگان این بیماری هم به ۱۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا