ایران

دومین روز تجمع اعتراضی معلمان کارنامه سبز همزمان با تجمع اعتراضی معلمان نسبت به شرایط بد معیشتی

روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰، معلمان کارنامه سبز در دومین روز به تجمع خود در برابر وزارت آموزش و پرورش ادامه دادند.

شب گذشته نیز معلمان در برابر وزارت آموزش و پرورش اقدام به تحصن کردند. آنها خواستند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

معلمان کارنامه سبز بنرهایی در دست داشتند که روی آنها خواسته و اعتراضات‌شان نوشته شده بود. از جمله نوشته بود: «کارنامه سبز داد بزن، حقتو فریاد بزن». «هر سال دارم سبز می‌شم، تیشه نزن به ریشه‌ام».

معلمان کارنامه سبز که نفرات اول تا سوم پذیرفته شده آزمون استخدامی ماده ۲۸ هستند به‌دلیل شرایط نامشخص شغلی و وضعیت بد معیشتی قادر به تامین حداقل مایحتاج زندگی خود نیستند.

به گفته آنها آموزش و پرورش به‌رغم کمبود نیروی شدید، تاکنون از جذب آنها سر باز زده و همچنان از نیروهای بازنشسته استفاده می‌کند.

اصلی‌ترین خواسته معـلمان کـارنامه سبز، استخدام از سوی آموزش و پرورش است.

همزمان بدنبال فراخوان قبلی، تجمع اعتراضی معلمان در برابر مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. معلمان در این تجمع اعتراضی، خواستار رسیدگی به وضعیت بد معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

معلمانی که در روز ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در برابر مجلس و سازمان برنامه بودجه جمع شده‌ بودند، با شعارهایی خواسته‌های خودشان را مطرح کردند. آنان فریاد می‌زدند: «معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن» و  «حقوق ما سه میلیون، خط فقر ۱۰ میلیون»

معلمان ایران در سال گذشته بارها و بارها برای مطالبه حقوق‌ خود دست به تجمع اعتراضی زدند. از جمله مهمترین خواسته‌ها در تجمع اعتراضی معلمان، افزایش حقوق و تخصیص فوق‌العاده‌های شغلی و حق داشتن تشکل صنفی است. در زمان دولت قبلی طرح افزایش حقوق معلمان در صحن مجلس آورده شد. اما این طرح متوقف شده و وضعیت حقوقی معلمان و رسیدگی به مشکلاتشان معوق ماند.

معلمان انتظار داشتند با تغییر دولت و به سرکار آمدن کابینه جدید، موضوع رسیدگی به مشکلاتشان مورد بررسی قرار گیرند. اما پس از عدم موافقت دولت رئيسی با افزایش حقوق معلمان، آنها بار دیگر در برابر مجلس تجمع کردند. معلمان خواستار پیگیری مطالباتشان شدند. از جمله مطالبه جدی معلمان طرح رتبه‌بندی حقوق‌ها است که تاکنون هیچگونه توجهی به این موضوع نشده است.

دکمه بازگشت به بالا