ایران

رئیس جمهور ایران: ما خواستار مذاکرات نتیجه‌محور و رفع تحریم‌ها هستیم

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در یک گفتگوی زنده تلویزیونی از آمادگی تهران برای شرکت در مذاکرات برجام سخن گفت. او در این مصاحبه خواستار برگزاری “مذاکرات نتیجه‌محور” شد و گفت دولت ایران در پی رفع تحریم‌ها است؛ اما “مذاکره برای مذاکره” را نمی‌پذیرد.

در شرایطی که زمان دقیقی برای آغاز دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در وین پس از یک وقفه ۷۵ روزه تعیین و اعلام نشده است، ابراهیم رئیسی از آمادگی دولت خود برای بازگشت به پشت میز مذاکره سخن گفته است.

دور ششم مذاکرات وین روز ۳۰ خرداد به پایان رسیده بود.

هفته گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی برای تشکیل تیم جدید مذاکره‌کننده به دو تا سه ماه زمان نیاز دارد.

اعلام ادامه وقفه دو تا سه ماهه مذاکرات از سوی ایران با اعتراض ژان‌ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و همچنین هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روبرو شد.

وزیران امور خارجه فرانسه و آلمان در تماس‌های تلفنی خود با امیرعبداللهیان خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر جمهوری اسلامی به مذاکرات شده بودند.

از سوی دیگر رابرت مالی، مامور ویژه امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که دریچه مذاکرات با ایران برای همیشه باز نخواهد ماند.

دکمه بازگشت به بالا