ایران

اعتراض کارگران شهرداری میاندوآب به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق

کارگران شهرداری میاندوآب در بخش خدماتی این شهرداری به‌صورت قراردادی مشغول به کار هستند. این کارگران اکنون ۵ ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

به گفته یک منبع کارگری در شهرداری میاندوآب، کارگران روز یکشنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ به ساختمان شهرداری مراجعه کردند. آنان اعتراض خود را نسبت به ۵ ماه مطالبات عقب‌افتاده به گوش مسئولان رساندند. اما تاکنون نه تنها اقدامی صورت نگرفته است، بلکه پاسخ قانع‌کننده‌ای نیز به آنها داده نشده است.

کارگران شهرداری میاندوآب طی ۵ ماه گذشته دستمزد و حق بیمه دریافت نکرده‌اند. آنها می‌گویند: «در شرایط فعلی اقتصاد کشور هر روز شاهد افزایش قیمت اجناس اساسی مصرفی و غیرمصرفی هستیم. اکنون نگران تامین هزینه‌های زندگی خود شده‌ایم.»

بنابه گفته کارگران شهرداری میاندوآب، شورای شهر و شهرداری هیچ برنامه مشخصی برای پرداخت مطالبات کارگران ندارند.

یکی از کارگران درباره پیگیری مطالبات خود و دیگر همکارانش به تجمع‌های اعتراضی اشاره می‌کند. وی می‌گوید: «تاکنون چندین بار برای احقاق مطالبات‌مان در برابر نهادهای مختلف دولتی تجمع کرده‌ایم. در جریان همین تجمع‌هایی که برگزار کردیم، مدیران شهری از کارگران خواستند که به اعتراض خود پایان دهند. در حالی که آنها بایستی به دنبال چاره‌اندیشی برای پرداخت حقوق کارگران باشند.»

کارگر دیگری به بیان مشکلات مالی و نبود درآمد پایدار از جمله مشکلات شهرداری‌ها می‌پردازد. وی می‌گوید: «سرپرست شهرداری و رئیس شورای شهر در بین تجمع اعتراضی کارگران حاضر شدند. آنها وعده پرداخت حقوق دادند و ما همچنان منتظر عملی شدن وعده‌ها و پرداخت حقوق کامل هستیم.»

کارگران شهرداری در سراسر کشور، همواره یکی از اصلی‌ترین خواسته‌هایشان، تبدیل وضعیت استخدام‌شان بوده است. بارها در تجمع اعتراضی این موضوع را بیان کرده‌اند که از قراردادی و پیمانکاری به قرارداد رسمی تبدیل شوند. اما دولت زیر بار آن نمی‌رود که نتیجه آن پایمال شدن حقوق این کارگران زحمت‌کش است.

در شرایط بحرانی کرونا و گرانی‌های افسارگسیخته، حتی حقوق کارگران بموقع نیز پرداخت شود، هزینه‌های معیشت آنها را تامین نمی‌کند. حال کارگران شهرداری میاندوآب که ۵ ماه از دریافت حقوق و حق بیمه محروم مانده‌اند، چگونه می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد؟

دکمه بازگشت به بالا