حقوق بشر

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری فعالان مدنی شاکی از سوء مدیریت کرونا در ایران شد

عفو بین‌الملل در توییتی خواستار آزادی فوری سه وکیل و دو فعال مدنی شد. هر ۵ نفر از جمله افرادی بودند که قصد شکایت از مقامات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سوءمدیریت و عدم اقدام به موقع برای واردات واکسن کرونا را داشتند.

عفو بین‌الملل روز شنبه ۶ شهریورماه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر ضمن اعتراض به دستگیری دو فعال مدنی و سه وکیل حقوق بشری خواستار آزادی فوری آنها شد.

در این پیام که با عکسی از مهدی محمودیان، مصطفی نیلی، آرش کیخسروی، محمدرضا فقیهی و مریم فراافراز منتشر شده است، تاکید شده که هر پنج نفر تنها به خاطر برگزاری جلسه‌ای برای گفت‌وگو درباره امکان اقدام حقوقی برای دفاع از حقوق مردم برای دسترسی به واکسن نجات‌بخش کرونا از ۲۳ مرداد در بازداشت به سر می‌برند. در این پیام از کاربران درخواست شده تا با بازنشر این توییت خطاب به حساب کاربری آیت‌الله خامنه‌ای خواستار آزادی این افراد شوند.

روز شنبه ۲۳ مرداد ماه نیروهای امنیتی آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری را  در دفتر”انجمن حمایت از حقوق شهروندان” در تهران بازداشت کردند. از این افراد دو نفر بعدا آزاد شدند.

از کسانی که هنوز در بازداشت هستند مهدی محمودیان روزنامه‌نگار و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، مریم افرافراز فعال مدنی و از اعضای جمعیت امام علی و سه نفر دیگر وکیل دادگستری هستند. تاکنون اتهام بازداشت‌شدگان به طور رسمی اعلام نشده است.

دکمه بازگشت به بالا