ایران

حسن نوروزی: در جمهوری اسلامی شکنجه نیست، فیلم‌‌های اوین ساخته صهیونیست‌‌هاست

حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید براینکه وجود شکنجه در جمهوری اسلامی را قبول ندارد و فیلم‌های منتشر شده از زندان اوین، حاصل فیلم‌سازی صهیونیست‌هاست، گفت برای زندانیان و خانواده‌هایشان باید «شهرهای زندانی» درست کنیم.

نوروزی در وکنش به انتشار فیلم‌هایی از وضعیت وخیم زندان اوین و ضرب و شتم زندانیان، گفت: اصلا دلیلی ندارد که در جمهوری اسلامی زندانی را شکنجه بدهند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود که درباره شکنجه «من از افرادی که سلول انفرادی رفته بودند پرسیدم که گفتند به ما قران و دعا و مفاتیح می‌دادند ما می‌خواندیم و ما را گاهی می بردند بازدید و می‌آوردند و گاهی اوقات می‌گفتند که کولر ما قطع شده است. خب موقعی که برق می رفت، کولر قطع می‌شده و ما عرق ریختیم».

حسن نوروزی درحالی فیلم های منتشر شده از سوی گروه سایبری “عدل علی” که با هک کردن دوربین های مدار بسته زندان اوین بدست آورده را ساخته اسرائیل می داند که رییس سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی، درخصوص تصاویر منتشر شده از ‎زندان اوین عذرخواهی کرده است.

پیشتر و در پی انتشار نامه اسماعیل بخشی، فعال کارگری، که از شکنجه خود در دوران بازداشت نوشته بود، موجی از روایت‌های دیگر فعالان زندانی سابق، درباره شکنجه در زندان‌های ایران شکل گرفت.

این زندانیان با هشتگ “من هم شکنجه شدم” روایت های خود را بصورت آن‌لاین به یکدیگر پیوند زدند.

البته نوشتن با هشتگ “من هم شکنجه شدم” محدود به زندانیان سابق نماند و شماری از شهروندان دیگر نیز به آن پیوستند.

گفتنی است، تعداد زندانیان کشته‌شده در زندان‌های ایران که پس از بازداشت در بازداشتگاه موقت یا زندان، زیر شکنجه به قتل رسیده اند پرشمار است.

لیست این زندانیان کشته شده از علی‌اکبر سعیدی سیرجانی از منتقدان علی خامنه‌ای آغاز می شود و به ستار بهشتی وبلاگ نویس، سینا قنبری و سارو قهرمانی از معترضان دی ماه ۹۶ می رسد.

دکمه بازگشت به بالا