خاورمیانه

بایدن از احتمال حمله قریب الوقوع دیگری به فرودگاه خبر داد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که «به احتمال بسیار بالا» در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده حمله دیگری در فرودگاه کابل علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان روی خواهد داد.

سفارت آمریکا در افغانستان نیز با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان این کشور خواسته به دلیل «تهدیدات امنیتی» از رفتن به سمت فرودگاه کابل خودداری کنند.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای نوشته است، وضعیت موجود همچنان بسیار خطرناک است و تهدید حملات تروریستی به فرودگاه کماکان بالاست.

جو بایدن اضافه کرده است، فرماندهان ما به من اطلاع دادند که احتمال بسیار بالا حمله در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده وجود دارد. من به آنها دستور دادم که هر اقدامی را برای اولویت بندی حفاظت از نیروها انجام دهند و اطمینان حاصل شود که آنها از تمام اختیارات، منابع و برنامه‌های لازم برای حفاظت از مردان و زنان ما برخوردارند.

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید فرماندهان نظامی به او اطمینان دادند که اقدامات لازم را انجام داده‌اند و می‌توانند این اقدامات را نیز در جریان پایان یافتن ماموریت و تخلیه ایمن پرسنل انجام دهند.

رئیس جمهوری آمریکا به طور مشخص نگفت که چه گروهی پشت حمله احتمالی دیگر به فرودگاه بین المللی کابل قرار دارد.

جو بایدن گفته است که صبح شنبه با تیم مشاوران امنیت ملی و فرماندهان نظامی در عرصه عملیاتی دیدار کرد تا وضعیت افغانستان را از جمله حمله پهپادی که منجر به کشته شدن دو عضو گروه حکومت اسلامی، یا داعش خراسان در افغانستان شد، مورد بررسی قرار دهد.

در تاریخ ۵ شهریور حمله‌ای مرگبار به فرودگاه بین المللی کابل صورت گرفت که در جریان آن ۱۷۰ افغان و ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند. گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت آن حمله را به عهده گرفت.

دکمه بازگشت به بالا