پزشکی و سلامت

کرونا در ایران؛ مرگ ۶۱۴ بیمار تازه طی ۲۴ ساعتی که گذشت

روابط عمومی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده، طی شبانه روز گذشته ۶۱۴ بیمار جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۶ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۲ نفر از آنها بستری شدند.

طبق آمار رسمی مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران تقریبا ۵ میلیون است.

در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۸ میلیون و ۴۵ هزار و ۸۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۷ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۱۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۰۲ دُز رسید.

با دستور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر عدم اجازه ورود واکسن های معتبر جهانی و طمع اقتصادی شرکت هایی چون برکت، ایران تبدیل شده است به قتلگاهی برای کرونا.

گفتنی است آمار رسمی کرونا در ایران بنابر دلایل امنیتی- سیاسی بصورت تحریف شده به جامعه تزریق می شوند و تاکنون چندین مقام حکومتی از جمله ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت و علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران اعلام کرده اند که آمار واقعی چندین برابر آمار رسمی است.

روز جمعه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۰ فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از مشهد منتشر شد که در آن، صف طولانی با ۳ ستون خودرو دیده می شود.

شهروند- خبرنگاری که این فیلم را ضبط کرده می گوید: این صف طولانی که انتهای آن دیده نمی شود، برای تحویل گرفتن اجساد مراجعه می‌کنند.

او در حالی که صف خودروها را نشان می دهند و گزارش می‌کند، یکی از راننده‌ها با تایید صحبت او می‌گوید: همه اینها تقصیر آن آدم بزرگ‌شون (خامنه‌ای) است که همه چیز (واکسن) را ممنوع کرد.»

دکمه بازگشت به بالا