ایران

خامنه‌ای: اعتماد مردم مقداری آسیب دیده؛ دولت فعلی آمریکا هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد

رهبر جمهوری اسلامی، روز شنبه، ششم شهریورماه، در دیدار با هیئت وزیران اذعان کرد که اعتماد مردم ایران به حکومت لطمه دیده و کاهش یافته است.

او همچنین در سخنرانی خود برای کابینه ابراهیم رئیسی بار دیگر به دولت آمریکا تاخت و دولت جو بایدن را «گرگ درّنده‌ای» دانست که تفاوتی با دولت دونالد ترامپ ندارد.

علی خامنه‌ای در سخنرانی خود که بخش‌هایی از آن در وب‌سایت رسمی او منتشر شده همچنین تاکید کرد که اعتماد مردم باید «ترمیم و احیا» شود.

او گفت: «این بزرگ‌ترین سرمایه است برای یک دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند، که خب البته این متأسفانه یک مقداری آسیب دیده.»

این نخستین بار است که رهبر جمهوری اسلامی به از دست رفتن مقداری از اعتماد و اطمینان مردم به حکومت اذعان می‌کند.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و در پی گسترش کمپین نه به جمهوری اسلامی، پایین ترین میزان مشارکت مردم در طول بیش از چهار دهه عمر نظام رقم خورد و بنظر میرسد که این موضوع تلنگری بوده باشد به مقامات حکومت ایران؛ زیرا تا پیش از ازین آنها بارها مشارکت بالای مردم در انتخابات را دلیل رضایت عمومی از نظام تلقی می کردند.

ایران در چند سال گذشته بارها شاهد اعتراضات گسترده‌ای به موضوعاتی از قبیل گرانی بنزین، تشنگی، معوقات مزدی، گرانی و کوچک شدن سفره‌های مردم بوده است.

علی خامنه‌ای روز شنبه همچنین بار دیگر به آمریکا حمله کرده و این کشور را به «زیر پا گذاشتن مذاکره» متهم کرد و گفت که تفاوتی میان دولت کنونی آمریکا و دولت دونالد ترامپ وجود ندارد.

او گفت: «دولت کنونی آمریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد. مطالبه اینها همان مطالبه ترامپ است و هیچ تفاوتی نکرده است. انصافاً در پشت صحنه سیاست خارجی آمریکا یک گرگ درنده است که برخی مواقع به یک روباه حیله‌گر تغییر می‌کند.»

در روز ۱۸ اردیبهشت دونالد ترامپ که توافق موسوم به برجام را «بدترین توافق» تاریخ توصیف می‌کرد از این توافق رسما خارج شد، اما با روی کار آمدند دولت جو بایدن، او همواره تاکید کرده است که خواهان احیای برجام است.

دکمه بازگشت به بالا