ایران

آتش‌سوزی در نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور؛ قطع برق مناطق شهری، شهرک صنعتی عطار و ۳۰ روستا

درپی وقوع آتش‌سوزی گسترده و چندین ساعته در نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور، برق مناطق گسترده‌ای از شهر نیشابور، شهرک صنعتی عطار و دست‌کم سی روستای این شهرستان قطع شد.

مهدی حسینی، مدیرعامل آتش‌نشانی نیشابور، گفت که آتش‌سوزی در یکی از ترانس‌های پست مبدل ۴۰۰ به ۱۲۰ کیلوولت در مجاورت نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور با انفجار ۷۰ هزار لیتر روغن موجود در ترانس‌ها از غروب چهارشنبه آغاز شد.

حسینی افزود که پس از اطلاع از وقوع این آتش‌سوزی، ۴۰ نیروی آتش‌نشان از چهار ایستگاه آتش‌نشانی نیشابور به محل اعزام شدند و به علت حجم بالای آتش علاوه بر آتش‌نشانان مستقر در نیروگاه، آتش‌نشانان تیپ یک امام رضا که در مجاورت نیروگاه مستقر هستند نیز به محل اعزام شدند.

آتش‌سوزی در نیروگاه‌ها و تاسیسات انتقال برق طی یک سال گذشته بیش از این پیش افزایش یافته است. بخشی از این آتش‌سوزی‌ها به گفته مقام‌های صنعت برق ایران به دلیل فرسودگی و عدم تعمیرات به موقع انجام رخ می‌دهد.

نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد اصفهان، نیروگاه زرگان (مدحج) اهواز، نیروگاه حرارتی تبریز و پست اصلی برق در خیابان امیرکبیر شیراز، از جمله نیروگاه و تاسیسات برق طی سال ۹۹ و انفجار ترانس برق در خیابان کیان‌آباد اهواز، آتش‌سوزی پست برق مسکن مهر رشت و موارد مشابه همگی منجر بخ قطع و خاموشی‌ در مناطق تحت پوشش نیز شدند.

این درحالی است که خاموشی‌ها و قطع گسترده و اعلام نشده برق که به ویژه از اواخر اردیبهشت ماه سال‌جاری آغاز شده و همچنین در بسیاری از مناطق ایران ادامه دارد، تابستان سال ۱۴۰۰ را به یکی از بحرانی‌ترین سال‌های صنعت برق ایران طی یک دهه گذشته تبدیل کرده است.

دکمه بازگشت به بالا