ایران

آمریکا: تصاویر ویدئویی اوین تایید شکنجه سیستماتیک در زندان‌های ایران است

اداره دموکراسی، حقوق بشر، و کار وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به انتشار تصاویر و ویدیوهایی از داخل زندان اوین واکنش نشان داده وگفته است، این تصاویر شکنجه سیستماتیک در زندان‌های ایران را تایید می‌کند.

اداره دموکراسی، حقوق بشر، و کار وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشته است، ویدئوهایی که به تازگی از زندان بدنام اوین به بیرون درز کرده، تایید کننده موضوعی است که از مدت‌ها قبل همه ما می‌دانستیم: شکنجه در زندان‌های ایران [امری] سیستماتیک است.

این اداره وزارت امور خارجه آمریکا از حکومت ایران خواسته است همه زندانیان سیاسی را آزاد کند و با همه زندانیان با عزت و در شان آنها رفتار کند.

پیش‌ترسازمان عفو بین الملل نیز با انتشار بیانیهای اعلام کرد این ویدیوها به مثابه تاکیدی دوباره بر نگرانی‌های مستمر درباره ازدحام در زندان‌ها و شرایط هولناک و غیرانسانی سلول‌های انفرادی است.

یک گروه سایبری موسوم به «عدالت علی» ویدئوهایی را در اختیار رادیو فردا و برخی دیگر رسانه‌ها قرار داده است که می‌گوید با هک کردن دوربین‌های امنیتی زندان اوین به‌دست آورده است. این تصاویر نخستین بار روز ۳۱ مرداد توسط رادیو فردا منتشر شد و حاوی بدرفتاری با زندانیان است.

دکمه بازگشت به بالا