ایران

کارگران شهرداری بستان و کارگران سیمان کارون به سوءمدیریت نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق ‌شان اعتراض دارند

به گزارش منابع کارگری در دشت آزادگان، کارگران شهرداری بستان به پرداخت نشدن مطالبات خود معترض هستند. این کارگران در بخش فضای سبز و خدمات شهری مشغول کار هستند. آنان حدود ۱۴ ماه دستمزد و ۳ سال بیمه عقب‌افتاده دارند.

کارگران شهرداری بستان می‌گویند: «علاوه بر دستمزدهای پرداخت نشده، مزایای مزدی عقب‌افتاده نیز داریم. همچنین از حق بیمه‌هایی که به موقع به حساب تامین اجتماعی واریز نشده نگران هستیم. ما در بیشتر ماه‌های سال از دریافت خدمات درمانی محروم و سر تمدید دفترچه‌های خود با مشکل روبرو می‌شویم.»

کارگران افزودند: «بارها برای دریافت مطالبات‌مان دست به اعتراض زده‌ایم. اما مسئولان شهرداری و شورای شهر خرمشهر بی‌توجه هستند. آخرین تجمع ما روز گذشته (سه‌شنبه ۲ شهریورماه) بود که در برابر ساختمان شهرداری جمع شدیم.»

همزمان بنابه گفته منابع کارگری، اعتراض کارگران سیمان کارون به تاخیر در پرداخت حقوق کارگران بالا گرفته است. مدیریت این شرکت نیز پاسخگوی کارگران نیست.

براساس این گزارش، تصمیمات برای کارگران سیمان کارون در پشت درهای بسته صورت می‌گیرد. همچنین در گوشه و کنار ساختمان‌های به اصطلاح امن تهران، برای اداره و وضعیت کارگران تصمیم گرفته می‌شود.

بدلیل درز نکردن اخبار، این جلسات در ساختمان‌هایی خارج از شرکت سیمان کارون، مانند شرکت شیشه قزوین، شرکت کاشی جم و ساختما‌ن‌های دیگر برگزار می‌شود.

یک منبع کارگری در سیمان کارون می‌گوید: «مدیریت این شرکت مبسوط و دیوارکشی شده است. برای کنترل، برنامه‌ریزی شرکت و وضعیت کارگران و حقوق آنها، یک ساعته پشت این درهای بسته تصمیم گیری می‌شود. امری که موجب سردرگمی کارگران شده و اعتراض کارگران سیمان کارون را به دنبال دارد.»

دکمه بازگشت به بالا